INGIN MEMBELI MINYAK WANGI?

INGIN MEMBELI MINYAK WANGI?
Klik imej di atas

Misteri pusat membeli-belah Kemayan City

Tuesday, May 21, 2013

 

Pusat membeli-belah Kemayan City yang terbengkalai, imej daripada www.sayeshukepink.com

Kisah seram yang membabitkan sebuah pusat beli-belah terbengkalai di Jalan Skudai di sini bukanlah sesuatu yang asing bagi warga bandar raya Johor Bahru.

Rata-rata warga Johor Bahru sudah mendengar cerita mengenai beberapa keluarga dari Singapura terjebak membeli-belah di Kemayan City meskipun pada dasarkan bangunan tersebut langsung tidak pernah beroperasi.

Seorang penduduk, Sofian Yusuf, 27, berkata, cerita tersebut sudah tersebar dari mulut ke mulut sehingga ke Singapura dan beberapa buah negeri tanpa diketahui kebenarannya.

"Tidak tahu sama ada cerita ini benar atau rekaan tetapi hampir semua warga Johor tahu mengenai cerita ini.

"Cerita ini memang sukar dipercayai tetapi jika dilihat kawasan Kemayan City yang terbiar sekian lama dan dipenuhi semak samun, tidak mustahil ia benar-benar berlaku," katanya.

Berdasarkan cerita yang didengar, menurut Sofian, kejadian berlaku lebih 10 tahun lalu apabila satu keluarga dari Singapura dikatakan mengunjungi pusat beli-belah tersebut pada satu malam ketika mereka dalam perjalanan pulang menghadiri majlis kenduri kahwin di Melaka.

Selepas puas berbelanja, keluarga berkenaan dikatakan singgah ke rumah saudara mereka yang terletak berhampiran pusat beli-belah terbabit.

Namun, ujarnya, sebaik diberitahu bahawa bangunan tersebut masih terbengkalai, keluarga berkenaan melihat barangan yang dibeli bertukar menjadi daun kering dan ada juga mengatakan barangan mereka lenyap begitu sahaja.

"Tidak kisahlah benar atau tidak, namun saya amat berharap bangunan Kemayan City dibaik pulih secepat mungkin kerana keadaan di sana amat menakutkan selain mengundang pelbagai masalah lain kepada penduduk setempat," katanya.

Kosmo!

27 Ogos 2012

0 comments: