INGIN MEMBELI MINYAK WANGI?

INGIN MEMBELI MINYAK WANGI?
Klik imej di atas

‘Tak perlu pawang’

Thursday, June 25, 2009

 

Oleh Sarah Zulkifli

KUALA LUMPUR: “Kami tidak perlukan pawang,” kata Timbalan Naib Canselor Hal Ehwal Pelajar dan Alumni Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof Datuk Dr Mohamad Abdul Razak mengulas mengenai cadangan orang ramai untuk menghilangkan ketakutan ribuan pelajarnya berikutan dakwaan gangguan lembaga hitam.

Cadangan itu dibuat bagi memulihkan semangat pelajar yang ketakutan apabila seorang pelajarnya mati terjatuh dari tingkat empat asrama itu, Selasa lalu.

Menurut Mohamad, pihak pengurusan universiti tidak memerlukan bantuan pawang atau bomoh, sebaliknya akan mengatur pelbagai program, termasuk mengadakan kenduri doa selamat.

Katanya, bantuan bomoh atau pawang itu tidak difikirkan perlu bagi memulihkan kawasan kediaman terutama di tempat kejadian disebabkan tiada apa yang perlu dibimbangkan.

“Bagaimanapun, kami mengadakan perbincangan lanjut mengenai perkara ini, termasuk mengadakan kenduri doa selamat untuk arwah selain melaksanakan program yang mampu memulihkan semangat pelajar,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Akhbar ini Selasa lalu melaporkan, seorang pelajar sarjana, Wan Siti Farihan Mohamed Hassan, 23, ditemui mati di kawasan letak kenderaan Blok C, Kolej Kediaman Pendeta Za’ba selepas dipercayai terjatuh dari tingkat empat bangunan asrama itu.

Mangsa yang juga siswi Sarjana Sains Kimia UKM yang lengkap berpakaian kemeja-T kuning dan berkain batik dikatakan terjatuh selepas dipercayai dikejar satu lembaga.

Mayat mangsa yang dalam keadaan mengiring dan muka lebam serta mulut berdarah ditemui kira-kira jam 7 pagi oleh seorang tukang sapu di depan pintu laluan utama kolej itu.

Menurut Dr Mohamed, dalam tinjauannya semalam, semua pelajar, termasuk rakan karib serta teman sebilik siswi berkenaan masih dalam keadaan sedih dengan kejadian yang menimpa rakan mereka.

Katanya, pihak pengurusan juga akan berusaha untuk mengatasi masalah ini bagi mengelak sebarang gangguan di dalam kelas pembelajaran.

Baca juga Petanda tak boleh tidur.

Harian Metro

26 Jun 2009




0 comments: