INGIN MEMBELI MINYAK WANGI?

INGIN MEMBELI MINYAK WANGI?
Klik imej di atas

Musibah tarikh lahir Susilo

Thursday, June 25, 2009

 

Presiden Susilo Bambang Yudhyono dan Naib Presiden Jusuf Kalla


JAKARTA: Seorang pawang terkenal Indonesia semalam menyalahkan tarikh lahir Presiden Susilo Bambang Yudhoyono yang didakwanya menjadi punca beberapa siri bencana yang melanda negara itu sepanjang lima tahun lalu.

“Susilo dilahirkan pada 9 September 1949. Menurut kalendar Jawa kuno, kekacauan akan mengekori lelaki yang dilahirkan pada tarikh itu,” kata Permadi, yang juga Ketua Penaung Parti Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) ketika perbincangan di Dewan Perwakilan Rakyat di Jakarta.

“Susilo dilahirkan di bawah naungan Batara Durga - Dewi Kekacauan. Beliau kemudian memilih lelaki bernama Jusuf Kalla untuk menjadi naib presidennya.

“Perkataan Kalla itu adalah sebahagian daripada nama Dewa Kekacauan - Batara Kalla,” katanya.

Permadi kemudian berkata, gabungan elemen kekacauan itu menjadikan kerjaan yang ada sekarang ‘Shiva’ atau pemusnah.

“Sejak SBY menjadi presiden pada 2004, tidak ada hari yang berlalu tanpa bencana. Apa yang tercatat dalam kalendar itu adalah benar,” katanya.

Pada awal pemerintahan Susilo, negara itu dilanda tsunami yang meragut kira-kira 200,000 nyawa di Aceh.

Dalam tempoh beberapa bulan terakhir pemerintahannya pula, negara itu menyaksikan beberapa kejadian pesawat tentera terhempas.

Penentang politik Susilo sering menggunakan bencana itu sebagai senjata untuk menghalang beliau daripada terpilih semula dalam pilihan raya bulan depan.

Sebahagian mereka, termasuk Permadi menggunakan ramalan mistik untuk menyokong dakwaan seumpama itu.

“Kini Susilo akan berdepan dengan Kalla (Jusuf), Dewi Kekacauan menentang Dewa Kekacauan.

“Indonesia akan ditimpa kekacauan besar dan sebaik pemimpin baru muncul, kita akan melihat negara ini aman,” katanya. - Agensi

Harian Metro

26 Jun 2009

0 comments: