INGIN MEMBELI MINYAK WANGI?

INGIN MEMBELI MINYAK WANGI?
Klik imej di atas

Lagi mangsa tipu tampil

Tuesday, August 4, 2009

 

KUALA LUMPUR: Beberapa lagi suri rumah tampil membuat pengakuan yang mereka juga pernah ditipu seorang wanita mualaf yang menawarkan pekerjaan sebagai pembantu kantin sebelum melarikan beg tangan milik mereka selepas pendedahan kegiatan wanita itu disiarkan Harian Metro, semalam.

Mangsa pertama yang hanya mahu dikenali sebagai Tina, 40-an menghubungi Harian Metro mendakwa dia kerugian hampir RM1,000 apabila diperdaya seorang wanita mualaf yang juga menawarkan pekerjaan sebagai pembantu kantin, beberapa bulan lalu.

Harian Metro semalam mendedahkan seorang suri rumah yang hanya ingin dikenali sebagai Fina dan rakannya kehilangan wang tunai, telefon bimbit dan barang kemas apabila diperdayakan wanita terbabit yang muncul di rumahnya kononnya sedang mencari pekerja.

“Sama seperti mangsa dilaporkan di akhbar ini kelmarin, wanita itu datang ke rumah ketika suami saya tiada di rumah.

“Ketika itu, saya dalam keadaan antara sedar dan tidak. Saya hanya bersetuju saja kerana wanita itu mendakwa boleh membawa anak ke tempat bekerja,” katanya.

Mangsa bersama adiknya yang membuat pemeriksaan di hospital diminta menanggalkan semua barang kemas dan dimasukkan dalam beg.

Katanya, sebaik selesai melakukan pemeriksaan, dia dan adiknya terkejut apabila mendapati wanita terbabit sudah tiada dan baru menyedari mereka ditipu.

Harian Metro

5 Ogos 2009

0 comments: