INGIN MEMBELI MINYAK WANGI?

INGIN MEMBELI MINYAK WANGI?
Klik imej di atas

Tidak disambar petir kerana iPod

Sunday, June 21, 2009

 

BAJU yang dipakai Sophie terbakar kerana disambar petir.

SOPHIE memakai iPod.

ESSEX - Seorang remaja perempuan di sini iaitu Sophie Frost terselamat kerana petir yang menyambar iPod miliknya tidak menyebabkan badannya terbakar, lapor sebuah akhbar semalam.

Remaja yang berusia 14 tahun itu sedang berteduh di bawah sebatang pokok kerana hujan dengan gajet itu digantung pada lehernya ketika petir dengan kekuatan 300,000 volt menyambarnya.

Bagaimanapun, Sophie hanya mengalami luka kecil dan rambutnya berbau hangit apabila kilat itu mengalir melalui wayar fon kepala yang tergantung pada pakaian seragam sekolahnya dan tidak mengenai organ penting dalam badannya.

"Saya tidak mengingati apa yang berlaku tetapi semua orang menyatakan saya bernasib baik kerana iPod itu mengalihkan petir daripada mengenai badan saya," katanya ketika dirawat di sebuah hospital di sini.

Ibunya berkata: "Doktor-doktor menyatakan dia terselamat kerana iPod. Sophie bernasib baik kerana tidak memakai fon kepala ketika kejadian. Dia mungkin tidak akan terselamat jika memakai fon kepala," katanya. - Agensi

Kosmo!

20 Jun 2009


0 comments: