INGIN MEMBELI MINYAK WANGI?

INGIN MEMBELI MINYAK WANGI?
Klik imej di atas

Bekas krew program TV dihantar ke Tg. Rambutan

Tuesday, May 19, 2009

 

Oleh WAZIHA WAHID

AZWANIZAM terlepas hukuman gantung atas tuduhan bunuh isteri.

KUALA LUMPUR - Seorang bekas krew syarikat produksi televisyen terlepas daripada hukuman gantung setelah Mahkamah Tinggi di sini semalam mengesahkan tertuduh tidak waras ketika membunuh isterinya tiga tahun lalu.

Mohd. Azwanizam Mat Desa, 30, yang sentiasa tersenyum sepanjang prosiding kemudian diarahkan ke Hospital Bahagia Tanjung Rambutan, Ulu Kinta bagi menjalani rawatan setelah mendakwa sebelum dan selepas kejadian dia kerap mendengar suara ghaib mengatakan isterinya curang.

Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah ketika membacakan penghakiman bertulisnya berkata, mahkamah berpuas hati dengan keterangan 19 saksi pendakwaan yang membuktikan tertuduh menyebabkan kematian Azmah Mohamad, 27.

Sehubungan itu, tertuduh disabitkan bersalah pada akhir kes pendakwaan dan dipanggil membela diri bagi tuduhan di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Namun, jelas beliau, keterangan bersumpah tertuduh menunjukkan sebelum dan ketika kejadian berlaku, dia kerap menghadapi ilusi dan mendengar suara-suara yang membisikkan perkara-perkara jahat ke dalam telinganya.

Dia kemudian dihantar ke Hospital Bahagia untuk pemerhatian selama dua bulan di bawah jagaan Dr. Rabiah Mohd. Salleh.

Kosmo!

20 Mei 2009


0 comments: