INGIN MEMBELI MINYAK WANGI?

INGIN MEMBELI MINYAK WANGI?
Klik imej di atas

Jadi kurus selepas dipukau

Tuesday, May 26, 2009

 

GAMBAR menunjukkan Marion menjadi kurus selepas menjalani teknik rawatan hipnosis.

MERSEYSIDE - Seorang wanita Britain, Marion Corns hilang berat badan sebanyak 25.40 kilogram dengan menggunakan kaedah hipnosis atau pukau, lapor sebuah akhbar semalam.

Dia menggunakan kaedah pukau itu di sebuah klinik pada minggu lalu di Sepanyol selepas gagal menguruskan badan dengan menggunakan pendekatan diet dan senaman.

Bagaimanakah kaedah pukau itu berjaya menguruskan badannya?

Di klinik itu, ketika berada dalam keadaan tidak sedarkan diri atau dipukau, dia diberitahu bahawa tubuhnya dimasukkan sejenis alat yang mampu mengurangkan jumlah makanan yang dimakannya.

Walaupun Marion mengetahui tidak ada sebarang peralatan yang dimasukkan ke dalam tubuhnya namun otaknya menguasai pemikirannya bahawa peralatan itu sudah berada di dalam perut.

Seorang doktor dari Scotland, James Braid menggunakan istilah hipnosis pada 1841 selepas mengkaji teknik bersantai dan bertafakur yang digunakan dalam perubatan serta amalan agama di Asia.

Pada masa sama, seorang lagi doktor dari Scotland, James Esdaile menggunakan teknik sama seperti hipnosis bagi menenangkan pesakitnya ketika pembedahan.

Kes ganjil Marion itu dianggap sebagai kemenangan bagi pihak yang memperjuangkan perubatan alternatif. - Agensi

Kosmo!

26 Mei 2009

0 comments: